Milen

I våras på idrotten i skolan hade vi en uppgift som sträckte sig över hela vårterminen. Nämligen att sätta upp ett personligt mål, planera hur man skulle nå målet och bara köra. Träningsdagbok skulle man också föra och hålla på. Mitt mål var att få ner min mil mot 40 minuter. Lite väl hårt och jag uppnådde det ju inte. Dock minskade jag milen med 15 minuter, så när jag slutade klarade jag den på 51 minuter. Riktigt nöjd var jag ändå, och jag önskar jag hade fortsatt träna för att med tiden minska 10 minuter till. Istället tog jag sommarlov med studenten, och har inte uppehållit löpningen som jag borde ha gjort. Sprungit har jag gjort, men bara utan press och krav. Vilket i och för sig är bra det med.
Men nu har jag bestämt mig för att nå samma tid som jag klarade i våras, och sedan bygga vidare därifrån. Sprang precis en mil här hemma på löpbandet, och nu är jag riktigt nöjd. Taggad på att fortsätta! :) Puss på er!


Klara, färdiga, kör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designed by
Design
RSS 2.0