Uppdatering från Flen.

Dock är jag inte på vårat landställe utan på intensivkurs. Kom hit igår morse vid 9:30, resan gick bra. Tungt att släpa på den stora bagen men det får man väl ta ;) Blev upphämtad på tågstationen tillsammans med tre andra människor som också skulle på kursen, två tjejer och en kille. Alla är verkligen jättetrevliga! Vi hann få en snabb liten rundvandring innan det var dags för mig att sätta mig bakom ratten för min första lektion. Kändes verkligen som man satte igång med en gång! Efter lektionen var det bara sätta igång att plugga tillsammans med dom andra, innan jag efter lunch, hade min andra körlektion.

Det enda man gör här är verkligen att plugga och köra. Idag har jag haft en dubbellektion och en vanlig. Man är verkligen mentalt utröttad för man sitter med huvudet i boken hela tiden. På två dagar har jag tagit mig igenom nästan hela teoriboken och svarat på frågor, verkligen intensivt! Frågorna finns i ett häfte som vi fått i uppgift att göra klart till imorgon. Jag har tre kapitel kvar att köra igenom, men tar det imorgon bitti/förmiddag då de andra är iväg och kör halkbanan (jag har ju redan gjort den). På kvällen är det genomgång av häftet och även risk ettan (som jag också gjort men tror jag är med endå för repetions skull). Inga körlektioner imorgon alltså, men på torsdag kör vi igen! Lärarna är helgulliga så det känns bra att vara här.

Bor ju här på körskolan så man kan verkligen använda all tid till att plugga. Och om man blir trött är det bara att gå och lägga sig en stund, haha. Det var jag tvungen att göra idag. Först upp tidigt för att jag hade körlektion klockan 8:00, sen gräva ner sig i boken.. Det tar på tankeverksamheten.

Ska läsa någon tidning nu innan jag somnar för att undvika att drömma om halka och mörkerkörning (skoja föresten inte om att Flen är värsta hockeybanan, svinhalt överallt!) Kommer hem på måndag. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designed by
Design
RSS 2.0