Med hälsningar från Uppsala!

Hej hopp! Igår morse vid niotiden rullade jag in på en av Uppsalas Friskisanläggningar. Gick jättebra att köra hit, men dom håller på att bygga och greja i området Friskis ligger, så körde fram och tillbaka ett bra tag innan jag fattade vart man kunde köra in till parkeringen haha. Verkade dock inte som att jag var den enda som hade det problemet, så det känns ju skönt 
 
Nu sitter jag här på min säng i mitt lilla rum, nyduschad och med vaderna insmorda med tigerbalsam. Det känns verkligen i vaderna kan jag säga! Men det är så himla roligt allt vi gör! Långa långa dagar, med massor med träning, teori och mat. Haha. Det var sjukt mycket mat på steg 1 utbildningen också. Vi äter först frukost här på herrgården som vi bor på, sedan åker vi till Friskis där vi har praktik/teori fram till kl 10 och då är det dags för fika (typ fil, frukt, nötter etc).  Efter det teori/praktik igen och sedan är det dags för lunch. Efter lunchen kör vi 2 timmar teori/praktik och efter det fika. Teori/praktik igen och gissa vad som kommer efter det? Jo middag! Sen har vi dagens sista lektion och efter det fika! Haha, man går aldrig hungrig iaf! Fast det känns faktiskt som att det behövs all den här maten, man rör ju på sig och tränar precis hela tiden och gör av med massor med energi.
 
Vi går igenom så otroligt mycket varje dag så det är svårt att berätta allt. Men något jag tycker är roligt är att vi ofta jobbar två och två och sätter ihop ett block eller en låt etc, sedan byter man kompis och leder för någon som inte kört blocket. Känns så roligt så jag bara längtar tills jag får sätta ihop mitt egna pass och leda det! Har även hunnit leda för något större grupper också, superkul! 
Har idag också tränat på queings (hette det så?), dvs tecken man använder under passets gång för att visa vilket nästa steg blir. Faktiskt väldigt svårt då man alltid ska göra dessa innan själva steget ska utföras. 
 
Allting känns väldigt lärorikt iaf och det känns bättre och bättre hela tiden. Det enda jag egentligen känt att jag inte fattar så mycket av är när man ska lyssna på en låt och göra en musikanalys av den. Men jaja, man får väl träna! 
 
Kommer nog sova gott inatt efter den här dagen. Så godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designed by
Design
RSS 2.0